Om sunt şi trăiesc
Mi-am găsit a mea menire
Şi de-aia grădinăresc.

marți, 8 mai 2012

Gradina, episodul doi

Imaginea 1

Salutare tuturor. Sunt scurt cu introducerea, pentru ca stiu ca am mult de povestit si voi sunteti nerabdatori. Sa incepem asadar. 




Imaginea 2
Imaginea 1 reprezinta partea de inceput a gradinii mele. Undeva in stanga sus, inainte de acel butoias, sunt salata verde si usturoi (pus din toamna). Din loc in loc am observat si niste fire de sfecla. In partea dreapta a acestui, sa-i spunem strat, sunt ridichi rosii cu varful alb, iar in partea stanga a stratului sunt fasole pitica si urzici. In imaginea 2 se vede stratul mai de aproape. Detaliile cu partile lui stanga si dreapta cu plantele mai sus mentionate, am omis se le fotografiez.

Curgand, sub stratul mai sus mentionat, sunt capsuni, in combinatie cu galbenele, limba mielului si fasole pitica. Din loc in loc au iesit niste plantute "de nu stiu ce", despre care parintii mei au spus ca sunt pentru indepartarea cartitelor. Tin sa va spun ca au iesit peste tot prin gradina, iar cartitele isi fac treaba nestingherite, cu tot alaiul lor de musuroaie. Asa trebuie, este firesc. Nici nu-mi bat capul cu tehnici de indepartare a lor, desi sunt cateva. Au si ele rolul lor si nu trebuiesc alungate. Un rol important este acela de a crea o retea subterana de canale prin care sa poata curge apa atunci cand ea este in exces. Pe timp de non-inundatie pe canale circula diverse insecte si soareci, care contribuie si ei la mentinerea echilibrului in gradina. In stanga stratului cu capsunile sunt niste palcuri de porumb dulce, iar imediat langa, niste fire de floarea soarelui. Tin sa mentionez ca anul acesta am pus porumb dulce, porumb pentru pop-corn si floarea soarelui peste tot unde s-a putut, in functie de plantele din jur (companion favorabil sau nonfavorabil, pentru ca am pus si pentru a experimenta putin). Iar in stanga sub porumb si floarea soarelui au rasarit doua gheorghine.
Imaginea 3

Imaginea 5
Imaginea 4
In imaginea 4 se pot vedea mai indeaproape capsunile, limba mielului, galbenelele, mai putin fasolea si acele plante de care cartitele mele sunt indragostite. Mai departe, in josul fotografiei, am "coltul vesel", cum l-am numit pentru ca este mai colorat si mi-am folosit putin din imaginatie pentru a-l crea.

Imaginea 6
In imaginea 5 se vede mai bine coltul vesel. Sunt galbenele, un ardei iute, menta, un dafin mic si cateva garofite turcesti. Solul este acoperit cu coji stranse de mine iarna trecuta. M-am gandit ca or fi bune la ceva pe viitor si le-am pus la uscat. Coji de: portocale, mandarine, seminte de floarea soarelui, pomelo, coji de alune de padure, arahide. Iar cireasa de pe tort: conuri de brad. In imaginea 6 se vede mai in detaliu.

Imaginea 7
Imaginea 7 il prezinta in centru pe minunatul, inegalabilul, nimeni altul: lemnul cainesc. Este proaspat tuns si inconjurat de galbenele. In coltul din stanga sus, sunt urechelnite.

Imaginea 8


Plantele numite urechelnite, inconjurate fiind de cochilii de melc, gasite pe langa garduri, in urma unei mici expeditii prin sat, dupa urzici. Prezentate in imaginea 8. 

Imaginea 9

In partea din dreapta jos, a primei poze (Imaginea 1), se vade partial tufa de iris. In imaginea 9 se vad mai clar irisii si floarea al carei nume nu l-am aflat inca. Este si un fir de rostopasca, putin musetel, crini albi si un butas de zmeura care nu cred sa se fi prins. In spatele irisilor se afla un trandafir, iar pomul de langa este un visin.

Imaginea 10
Relativ in centrul Imaginii 1, in stanga constructiei stranii din caramida, se afla un fir de salvie care abia si-a revenit din gerul iernii trecute si sta sa infloreasca. Jalesul, cum i se mai spune, este inconjurat de 3 cuiburi de fasole pitica si salata verde italiana. Imaginea 10 ii prezinta pe cei trei companioni ai veseliei. Dar sa nu ne bucuram prea tare ca era sa uit de musetel si galbenele care sunt si ei companioni ai celor 3 si fac impreuna 5. Sper sa se bucure impreuna. Cred ca mai sunt si niste fire de marar iesite. Da, sunt, si recent am pus niste boabe de porumb in partea dreapta a acestui mic strat cu 5... nu... 6, de fapt 7 companioni, daca luam in calcul si porumbul care va rasari.

Ma voi opri aici cu povestirea si voi continua maine cu un nou episod, sper eu si mai incitant decat acesta. Stati confortabil si pe-aproape.



Un comentariu:

  1. Buna! Nu stiu cum am ajuns aici pe blogul tau, dar mi-a facut placere sa-l citesc si ma bucur sa stiu ca sunt oameni pasionati de gradinarit, de plante si de natura asa cum sunt si eu. Sper ca nu te vei opri sa mai postezi aici si ne vei arata cum evolueaza gradina si anul acesta.

    RăspundețiȘtergere